הורדת לחץ הדם באמצעות שינויים באורח החיים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שינויים באורח החיים לטיפול בלחץ דם גבוה

שינויים באורח החיים לטיפול בלחץ דם גבוהלחץ דם גבוה הוא מצב רפואי מתעתע. כאשר אדם חולה ניתן לראות עליו את תוצאות המחלה. אדם עם דלקת גרון יסבול מכאבים וחולה באבעבועות רוח יפתח אותן על גבי העור, אך לחץ דם גבוה יכול להתפתח לאורך שנים ללא תסמינים כלל.

מצד שני, זוהי מחלה ללא סימנים חיצוניים והאדם ממשיך בחייו כרגיל.

מצד שני, התוצאות עלולות להיות הרסניות. לחץ דם גבוה שאינו מטופל, עלול לגרום לשבץ והתקף לב במקרים הקשים ביותר. במידה והמדדים מתחילים להיות גבוהים מדי, הנה כמה רעיונות להוריד אותו בדרכים טבעיות.

גמילה מעישון

כמה דיו כבר נשפכה בכתיבה על חשיבות הגמילה מעישון? מחלות כגון: סרטן הריאה, סרטן הלוע והוושט ומחלות ריאה שונות קשורים ישירות לעישון וגמילה מעישון תוריד את הסיכון לחלות בהם בעשרות אחוזים. לאחר מחקרים התברר כי עישון מעלה גם את לחץ הדם וזוהי סכנה נוספת המתווספת לערימה. גמילה מעישון תוריד באופן מיידי את לחץ הדם ותסייע בהפחתת ההשפעות המזיקות שלו.

כיום קיימות תכניות גמילה בכל קופות החולים וגם באופן פרטי ורצוי למצוא את השיטה המתאימה ביותר, שתאפשר הימנעות מעישון לאורך שנים.

הפחתה במשקל

ידועה העובדה כי משקל עודף עלול לגרום גם הוא למגוון בעיות. סוכרת, בעיות כבד ובעיות מטבוליות ממגוון סוגים. משקל עודף עלול גם הוא להעלות את לחץ הדם עקב המשקל הגובר המופעל על הלב והצורך שלו להגביר את פעולתו עקב המאמץ הרב איתו הוא מתמודד. על פי תוצאות מחקרים, הורדה של אפילו חצי קילוגרם תועיל בהורדת לחץ דם.

שוק הדיאטות רווי במגוון שיטות, רצוי לבחור את זו המכילה מוצרים בריאים וטבעיים אשר יאפשרו הורדה במשקל משולבת בריאות.

חזרה לכושר

פעילות גופנית היא מתכון מומלץ לבריאות. התמדה בפעילות גופנית אירובית מספר פעמים בשבוע תסייע להורדת לחץ דם ותעזור במספר תחומים נוספים. חשוב להדגיש כי הפעילות המועילה במקרה של לחץ דם גבוה היא פעילות אירובית מתמשכת, ופעילות מאומצת קצרת טווח אינה יעילה במקרה זה.

מומלץ להתייעץ עם מאמן כושר לפני תחילת האימונים כדי להתאים את הפעילות לתוצאה הרצויה ולהבין כיצד לעשות זאת נכון.

צריכת נתרן מופחתת

מלח הוא אחד התבלינים השכיחים ביותר במטבח. כמעט כל מתכון מתחיל ונגמר בתיקון טעמים, הוספת מלח ופלפל והשגת הטעם המבוקש. המלח אומנם נראה טעים ושכיח בשימוש, אך הנתרן הנמצא בו עלול להיות מזיק. בעולם המערבי האוכל מלא במלח כדי להעמיק את הטעמים, ומתוך כך הנתרן חוגג. נתרן מעלה לחץ דם ולכן חשוב להפחית באכילתו לכל אדם, ובפרט לבעלי לחץ דם גבוה.

רצוי להימנע ממזון מעובד ותעשייתי, לבחון כמויות נתרן על כל מוצר מזון ולהעדיף אוכל ביתי ככל האפשר וכמובן להימנע מהמלחה יתרה.

צריכת סידן גבוהה

כל תינוק יודע שכדאי לשתות עד הסוף את החלב – מאחר וכך העצמות יגדלו ויהיו חזקות. הסידן אכן מאפשר גדילה נכונה ובריאה של העצמות, ומחקר שנערך בנושא סידן ולחץ דם גבוה גילה כי לצריכת הסידן יש קורלציה ברורה ביחס למדד לחץ הדם. צריכה מרובה של סידן מורידה את לחץ הדם וכן להיפך.

מקורות מצוינים למאגרי סידן הם טחינה, סרדינים וירקות ירוקים דוגמת ברוקולי וכרוב. אף על פי שגבינות שמנות מכילות גם הן כמויות גבוהות של סידן עדיף להימנע מצריכתן עקב הבעיות העלולות להיווצר מצריכת שומן מוגזמת.

אולי יעניין אותך גם:

מתכוני מרקים נפלאים ללא מלח לסובלים מלחץ דם גבוה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

לחץ דם גבוה

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן