קבוצת תמיכה לסובלים מלחץ דם גבוה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קבוצת תמיכה לסובלים מלחץ דם גבוהפעמים רבות, לאחר האיבחון הראשוני של יתר לחץ דם, צריך המטופל להתמודד עם שינויים רבים אשר נלווים למצב זה. התמודדות זו יכולה להיות לא פשוטה, במיוחד עבור אנשים אשר האיבחון הפתיע אותם , או עבור אנשים אשר מרגישים לפתע בודדים במצבם החדש.

למרות שיתר לחץ דם נחשב למחלה כרונית, אשר יכולה להסתייע בשינוי באורח החיים, היא מתויגת גם כ"רוצח השקט" וכמחלה אשר יש לטפל בה באופן המיידי והיעיל ביותר. לכן, על המאובחנים לשאוף לקבל הסברים על מצבם, טיפולים אפשריים ומיומנויות התמודדות אחרות.

מטופלים צעירים יותר, עלולים לחוש בדידות וחוסר אונים מול האבחנה שקיבלו, כאשר הם יודעים כי שנים רבות מצפות לפניהם בהתמודדות ואיזון לחץ הדם. גם מטופלים מבוגרים עלולים לחשוש מ"הלא נודע", במיוחד על רקע המודעות לסיכונים הרבים הכרוכים בחוסר איזון לחץ הדם.

אלה וגם אלה יידרשו להתמודד עם שינויים באורח החיים, אשר עלולים להיראות קשים בתחילה, וידרשו תמיכה סביבתית משמעותית. תמיכה זו אפשר למצוא בקרב המשפחה או החברים הקרובים, אך גם בקרב קבוצות תמיכה שונות.

יתרונות קבוצת התמיכה לסובלים מיתר לחץ דם

להיות חלק מעורב ופעיל בקבוצת תמיכה לסובלים מיתר לחץ דם, עשויה להפחית לחצים רבים, כך שהאדם ירגיש כי בעייתו אינה היחידה, וישנם עוד אנשים רבים המרגישים וסובלים מבעיה דומה לזו שלו. חברי הקבוצה עשויים לעזור אחד לשני במגוון דרכים וצורות.

דרך הסיוע העיקרית שביניהם שביניהם היא הפחתת רמות המתח והחרדה שנלוות לבעיות לגביהן מרגישים חסרי אונים. עצם עובדת ירידת המתח והחרדה הנלווים יכולה להשפיע לטובה על יתר לחץ הדם עצמו. מפגש עם בעיות דומות עשויה להעלות למודעות את הצורך בטיפול, שמירה ואיזון לחץ הדם.

מעבר לכך הקבוצה יכולה לסייע רבות למטופל הספציפי להתמיד ולשמור על אורח חיים בריא, הכולל הימנעות מסוגי מאכלים שונים והפסקת עישון, ירידה במשקל ושמירה על פעילות גופנית סדירה. שינויים אלה, עשויים להשפיע באופן משמעותי על רמות לחץ הדם בפרט, אך גם על איכות החיים בכלל. פעמים רבות, קבוצות מוצאות לנכון לשתף בדיונים ובפעילות, אנשי מקצוע שונים אשר יכולים לתרום מזמנם וידיעתם, לגבי המחלה ודרכי הטיפול.

איך אפשר להסתייע בקבוצות התמיכה?

ישנן סוגים שונים של קבוצות תמיכה, אשר יכולות לענות על מגוון צרכים. קבוצות תמיכה לוקאליות אשר קרובות למקום מגורי החולה, יכולות להיות נוחות מאד לתושבי עיר גדולה. קבוצות אלו יכולות להשתנות מבחינת תדירות המפגשים אשר הן מנהלות, המיקוד והמנחה אשר מנהל אותן.

חלק מהקבוצות עשויות להיות מסובסדות דרך קופת חולים, או עמותה כלשהי, וחלקן עשויות להיות מנוהלות ושולמות על ידי החברים בהן. המפגשים יכולים להתקיים בכל מקום, החל מאולם מתנ"ס כלשהו ועד מפגשים בייתים באחד מבתי החברים. בדרך כלל הרופא המטפל יוכל להמליץ על מספר קבוצות באיזור, או מחלקת הבריאות בעיר. כמו כן, אפשר להתייעץ עם חברים או מכרים אשר נחשפו לפירסומים קבוצות דומות.

בעידן המקוון, קבוצות רבות נפגשות על בסיס וירטואלי, ונפגשות ברשתות חברתיות, כמו פייסבוק לדוגמא.

ישנם אנשים אשר קל להם להיחשף לקבוצות אלו ביתר קלות, ולהינות מאנונימיות יחסית. המפגש בקבוצות אלו הוא פחות פורמלי, מטבע הדברים ומאפשר גמישות מירבית. לפעמים, קבוצות אלו יוצאות מתחום המחשב, ונפגשות באירועים פיסיים, שם אפשר לקשור קשרים אישיים וחמים יותר. כך או כך, קבוצות אלו יוצרות בסיס טוב ומהימן, על פי רוב, לשאילת שאלות, התייעצות, חשיפה לסיפורים ובעיות של מטופלים אחרים ועוד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

לחץ דם גבוה

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן